ا-ا-طرح-جلوگیری-از-رویداد‌های-ترافیکی-عملی-می‌شود 

مسوولان ترافیک ا.ا می‌گوید طرح جدید برای جلوگیری از رویداد‌های ترافیکی در پنج بزرگ‌راه افغانستان عملی می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از طلوع نیوز، ریاست عمومی ترافیک، گفته‌ است که این طرح مدیریت برقی در پنج بزرگ‌راه کشور که شاهد بیش‌ترین رویدادهای ترافیکی بوده‌اند، عملی خواهد شد.
 بر اساس این گزارش، ایجاد مرکزهای اداره کننده وسایط نقلیه، اشاره‌های ترافیکی برقی و نصب دستگاه‌های سرعت سنج، مجموعه کارهای‌اند که این ریاست علمی خواهد کرد.
عبدالودود خیرخواه مدیر پلان و پالیسی ریاست عمومی ترافیک به طلوع نیوز گفته است: «در اکثریت بزرگ‌راه‌ها رویدادهای ناگوار ترافیکی رخ می‌دهد و بخاطر جلوگیری از این رویدادها ما این برنامه را روی دست گرفتیم که ان‌شاءالله و الرحمن در طول سال ۱۴۰۳ خورشیدی مورد پیگری قرار می‌گیرد و عملی می‌شود».
 آقای خیرخواه اضافه کرد، بزرگ‌راه‌های کابل-تورخم، کابل-گردیز، کابل-هرات، کابل-فاریاب و کابل-بدخشان از بزرگ‌راه‌های اند که در آن این طرح عملی خواهد شد.
وی افزوده است: «پولیس کنترول و مراقبتی در آن جابه‌جا می‌شود و جریان ترافیک را تحت نظارت دارد و کوچک‌ترین تخلفاتی که در مسیر به وجود میاید از طریق مخابره یا سیتم آنلاین به پوسته‌های پیش‌روی خود اطلاع رسانی می کند».

این در حالی است مسوولان محلی در ولایت بدخشان می‌گویند که تنها در ما حمل سال جاری ۲۰ رویداد ترافیکی را ثبت کرده‌اند.
دفتر رسانه‌های فرماندهی امنیه بدخشان در خبرنامه‌ای گفته که در ماه حمل سال جاری، در پی ۲۰ رویداد ترافیکی، ۲۲ تن به‌شمول زنان و کودکان جان باخته‌اند.
به گفته‌ی او، در پی این رویدادها ۲۸ تن دیگر نیز زخم برداشته‌اند.
این رویدادهای ترافیکی در مرکز و ولسوالی‌های بدخشان، رخ داده است.
با این حال مسوولان محلی ا.ا در بدخشان می‌گویند که در دو حادثه‌ی ترافیکی جداگانه در این ولایت، دو کودک ۱۱ و ۱۲ ساله جان باخته‌اند.
 احسان‌الله کامگار، سخنگوی فرماندهی امنیه‌ی ا.ا در بدخشان گفته است که حادثه‌‌ای اول ظهر روز گذشته، در ساحه‌ی بلوچ‌های ولسوالی کشم و در مسیر شاهراه کشم – فیض‌آباد رخ داده است.
کامگار گفته است که در این حادثه، یک موتر نوع «پاسو» با یک‌ کودک ۱۱ ساله برخورد کرده‌ و این کودک جان باخته است.
وی گفته است که حادثه‌‌ی دوم در ساحه‌ی «آتن جلو» ولسوالی ارگو رخ داده است.
به گفته‌ی‌ سخنگوی فرماندهی امنیه‌ی ا.ا، در این حادثه یک موتر نوع «پریوس» با یک کودک ۱۲ ساله برخورد کرده و این کودک جان باخته است.
علت وقوع این دو حادثه‌‌ی ترافیکی سرعت زیاد و بی‌احتیاطی راننده گفته شده است.

ا.ا: طرح جلوگیری از رویداد‌های ترافیکی عملی می‌شود 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد